1.1            Projekto santrauka

 

Kam skirtas projektas: Projekte dalyvaus Lietuvos institucijos: mokymo įstaigos, galinčios rengti profesionalius geografinės informacijos  (toliau - GI) valdymo specialistus (mokymo programų strategai, dėstytojai), valstybės institucija, formuojanti GI strategiją valstybės mastu, valstybės įmonė, atsakinga už nacionalinės GI infrastruktūros plėtrą, gamybos įmonės, organizuojančios GI specialistų kvalifikacijos kursus (personalo vadybininkai, kursų vadovai).

Tikslai: Pagrindinis projekto tikslas –  suformuoti vieningą GI valdymo specialistų rengimo Lietuvoje strategiją bei parengti jų trijų lygių (bakalauro, magistro, daktaro) tarpusavyje susietų mokymo programų projektus. Taip siekiama sudaryti prielaidas patenkinti vis didėjantį tokių specialistų poreikį valdymo institucijose, mokymo įstaigose bei verslo įmonėse.

Aktualumas: Plataus profilio GI valdymo specialistų poreikis aiškiai susiformavo tik 2004 metais pradėjus įgyvendinti Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros projektą (finansuojamą iš ES lėšų), kuris atveria išskirtines galimybes panaudoti modernias GI technologijas, duomenis ir metodus sprendimams priimti praktiškai visose visuomenės gyvenimo srityse. Kvalifikuotų GI vadybininkų poreikis nuolat auga, tuo tarpu juos parengti yra labai sudėtinga – jiems reikalingos integruotos naujausios skirtingų mokslo šakų – geografijos (kartografijos), informatikos ir vadybos žinios. Todėl GI technologijų naudotojams tenka nuolat tobulintis itin brangiai kainuojančiuose kvalifikacijos kėlimo kursuose, seminaruose, šviestis savarankiškai. Tai dar apsunkina informacijos apie GI technologijas ir valdymą lietuvių kalba trūkumas. Akivaizdu, kad neišsprendus šios problemos, Lietuvos absolventams taps dar patrauklesnės užsienio mokymo įstaigos, o įmonėms ir institucijoms vis labiau trūks kvalifikuotų darbuotojų. Išanalizuota užsienio šalių patirtis rodo išskirtinę žmonių išteklių plėtros svarbą nacionalinėms geografinės informacijos infrastruktūroms funkcionuoti. Šiuo metu Lietuvoje apskritai nėra studijų programų, kurias būtų galima nesunkiai pritaikyti GI infrastruktūros specialistų rengimui.  Būtina kuo greičiau parengti tokias mokymo programas ir pradėti pagal jas ruošti specialistus. Kad parengtos programos būtų šiuolaikiškos ir efektyvios, neužtenka naudotis prieinamais informaciniais ištekliais. Didelę reikšmę turi  sėkmingai tokias programas įdiegusių institucijų patirtis, susijusi su programų ir GI specialistų rengimo kaštais, rizika, problemų sprendimu, informacija apie nesėkmes, specialistų rengimo statistika ir pan. – žinios, kurios gaunamos tik betarpiškai bendaujant.  Todėl, norint priimti optimalius sprendimus, yra tikslinga aplankyti atitinkamą patirtį jau turinčias institucijas.

Kur, kada ir kaip vyks: Projektą numatoma vykdyti 2006/2007 metais siunčiant nedideles skirtingų institucijų (mokymo/gamybos/valdymo) specialistų grupes į žinomus GI specialistų rengimo ar šalies geografinės informacijos strateginio koordinavimo centrus Europos šalyse, kuriose gerai išvystytos nacionalinės ar regioninės GI infrastruktūros. Kiekviena grupė yra orientuota į vieną specialistų rengimo lygį ar bei išlyginamąsias studijas. Grupės tikslas – perimti užsienio institucijos žinias ir  patirtį, išanalizuoti studijų programų ypatumus, GI specialistų poreikio tenkinimą bei jų rengimo praktinius aspektus. Sukauptą informaciją grupė panaudos numatytų studijų programų planams sudaryti ir kursų moduliams formuoti atsižvelgiant į realų profesinių  žinių poreikį įdarbinančiose institucijose.

 

Project users: Lithuanian organizations intending to start vocational training of management-oriented geographic information (GI) professionals, organizations, employing GI managers and organizing training courses, state institution responsible for development of national GI strategy, state enterprise responsible for development of national Geographic Information Infrastructure.  The beneficiaries are high school teachers in GI field, developers of curricula, instructors of GI training courses, human resource managers and state officials.

Project goals: The main goal of the project is to outline the strategy of training of GI managers in Lithuania. For that it is sensible to develop a unified model curriculum for different levels of study (bachelor, MSc, PhD) and promote their implementation in project partners‘ education establishments. Thus it is sought to satisfy the intensely growing demand for GI specialists in Lithuanian government, self-governing institutions, schools and enterprises.

Need: A need for broad competence GI professionals has become pressing in 2004, when the EU funded project of Lithuanian Geographic Information Infrastructure (LGII) started. Implementation of LGII creates unique possibilities to use full potential of GI technology, data and methods for decision making in practically all fields of state’s life. However, it will be very difficult if not impossible without corresponding human resources. Demand for skilled GI managers is already growing, while training of such professionals is very complicated: they need integral skills and newest knowledge in different fields like geography/cartography, informatics and management. Recently GI users mainly attend very expensive training courses and study literature in their narrow fields of expertise. Absence of comprehensive information on GI technology and management in Lithuanian language makes the problem even more difficult.  If it is not solved in the nearest future, lack of specialists in this field will eventually hinder Lithuanian institutions and enterprises from joining LGII and taking advantage of its services. It creates a danger of malfunctioning of LGII itself. Meanwhile none of existing Lithuanian curricula could be easily adjusted to meet the needs of the infrastructure. Hence it is necessary to prepare and implement corresponding full curriculum and start training of the specialists. Consulting available information sources is not sufficient to ensure efficiency of the prepared model. It is highly desired to learn from similar successful experience of other institutions, including such issues of training as costs, risks, problem solving methods, employment statistics etc., which is easiest to convey in process of direct communication.  Therefore we are sure that mobility visits will increase our possibility to design and implement good quality model for training GI professionals in Lithuania.

Where, when and how it will be performed: The project will take place in academic year 2006/2007. Small joint groups of above-mentioned specialists from different types of institutions will visit the outstanding GI education/development centres in European states with developed and functioning national geographic information infrastructures. Each visitor’s group is orientated to one level of GI training. They seek to adopt the experience and knowledge from foreign organization in order to develop the model of GI training in Lithuania. Acquired knowledge will be also used for design of particular course programs.

 

 

1.2                 Kokius poreikius tenkins projektas

·         Kokius Europos, nacionalinius, regiono ar sektoriaus poreikius bei prioritetus ketinate tenkinti vykdydami projektą bei siekdami jo rezultatų?

Nacionaliniu mastu siekiama pradėti Lietuvoje tenkinti itin greitai didėjantį kvalifikuotų geografinės informacijos valdymo specialistų poreikį, parengiant nuoseklų tokių specialistų rengimo modelį ir tarpusavyje susijusias mokymo programas bei pradedant jas įgyvendinti projekto partneriuose – mokymo įstaigose. Tokie specialistai yra būtini, norint užtikrinti nacionalinės geografinės informacijos infrastruktūros efektyvų funkcionavimą ir plėtrą, kas yra glaudžiai susiję su elektroninės valdžios ir žinių visuomenės vystymu. Taigi, projekto tikslai atitinka Lietuvos Bendrojo programavimo dokumento Informacinės visuomenės horizontaliąją prioritetinę kryptį. Taip pat tokie specialistai reikalingi padidinti įmonių, naudojančių geografinę informaciją (potencialiai iki 80% visų įmonių!), konkurencingumui. Europos mastu projektu siekiama prisidėti prie geografinės informacijos harmonizavimo iniciatyvų (EuroSpec, GINIE ir kt.) bei ES direktyvų, tokių, kaip INSPIRE direktyva dėl Erdvinės Informacijos Infrastruktūros sukūrimo Bendrijoje (http://www.ec-gis.org/inspire/), įgyvendinimo, rengiant profesionalus, galinčius savarankiškai spręsti geografinės informacijos harmonizavimo uždavinius Lietuvoje ir kitose šalyse ar regionuose. Profesinio rengimo prasme ateityje siekiama įsijungti į Europos GI specialistų rengimo tinklus, užtikrinant vientisą mokymo kokybę ir žinių ekonomikos plėtrą ES.

 

Projektas yra paremtas lygiaverte partneryste. Nors jis tiesiogiai neatitinka 2006 m. nacionalinių mobilumo projektų teminių  prioritetų, tačiau reikia pabrėžti, kad turizmo ir statybos sektorių vadovaujančio ir vidutinio lygmens darbuotojams ypač svarbu suvokti geografinės informacijos svarbą ir mokėti išnaudoti jos technologijų teikiamas galimybes. Numatomi rengti GI valdymo specialistai galėtų dirbti šiuose sektoriuose ir atliktų svarbų vaidmenį diegiant juose inovacijas.

·         Apibūdinkite Jūsų projekto dalyvių grupes (tipas, darbo/profesinė sritis, dabartinis pasirengimo lygis ar užsiėmimas, neįgalumas, …) ir jų konkrečius poreikius.

Numatoma siųsti kelias dalyvių grupes, kurių kiekviena perims užsienio valstybės patirtį GI specialistų rengimo srityje. Kiekvieną tokią  grupę sudarys: a) mokymo programų strategai, aukštųjų mokyklų etatiniai su GI susijusių disciplinų dėstytojai arba specialistai, aktyviai dalyvaujantys pedagoginėje veikloje; b) įdarbinančių institucijų personalo vadybininkai ar geoinformatikos specialistai, rengiantys kvalifikacijos kėlimo kursus; c) Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros plėta ir žmonių išteklių užtikrinimo strategija suinteresuoti specialistai. Visi dalyviai turi aukštąjį išsilavinimą, gerai moka anglų ar vokiečių kalbą. Jie siekia išsamiai susipažinti su geografinės informacijos profesionalų rengimo specifine patirtimi užsienio mokymo įstaigose, programų turiniu bei dėstymo metodais, ir norėtų gauti su tuo susijusią metodinę paramą. Neįgalių vartotojų nenumatoma.

 


1.3            Projekto tikslai

Projekto siekis yra  suformuoti vieningą GI valdymo specialistų rengimo Lietuvoje strategiją bei parengti jų trijų lygių (bakalauro, magistro, daktaro) tarpusavyje susietų mokymo programų projektus, numatant konkrečius kursus, jų apimtis, reikiamą dėstytojų kvalifikaciją, mokymo medžiagą, galimas mokymo formas, užtikrinant skirtingų lygių mokymo programų skirtingose mokslo įstaigose tarpusavio koordinaciją bei sąsają su kitomis studijų programomis (pavyzdžiui, išlyginamųjų kursų pagalba). Taip siekiama sudaryti prielaidas patenkinti jau tampantį kritiniu tokių specialistų poreikį Lietuvos valdymo institucijose, mokymo įstaigose bei verslo įmonėse. Įmonės siekia dalyvauti specialistų rengime ir žinių visuomenės vystyme. 

Siekiant patenkinti nurodytus poreikius, konkretūs projekto  tikslai yra tokie:

1.        Dirbant grupėmis, išanalizuoti Lietuvos GI  specialistų rengimo poreikius ir galimas kryptis.

2.        Parengti preliminarius visų lygių studijų programų projektus, suderinti juos su gamybos įmonių ir valdymo institucijų atstovais.

3.        Pristatyti šiuos projektus priimančioje institucijoje, surinkti atsiliepimus, komentarus, vertinimus.

4.        Aptarti priimančioje institucijoje alternatyvų, galimų įgyvendinimo problemų, rizikos faktorių klausimus.

5.        Išsiaiškinti priimančioje institucijoje kitus konkrečius klausimus, susijusius su tos institucijos specialistų rengimo programomis ir patirtimi.

6.        Susipažinti su priimančioje institucijoje naudojamais dėstymo metodais, dėstytojų kvalifikacija ir specifine patirtimi.

7.        Susipažinti su priimančioje institucijoje naudojama literatūra, programine įranga, kitomis priemonėmis; esant galimybei, jas įsigyti.

8.        Išsiaiškinti, kaip (kiekybiniu ir kokybiniu aspektu) tenkinamas GI specialistų poreikis priimančioje šalyje.

9.        Apibendrinti sukauptas žinias ir pritaikyti jas Lietuvos sąlygoms, išvystant GI valdymo specialistų rengimo strategiją ir sukuriant numatytas mokymo programas bei planus.

10.     Esant galimybei parengti/adaptuoti priimančioje institucijoje naudojamas konkrečių teorinių kursų, praktikos darbų programas, testų rinkinius.

11.     Skleisti parengtas programas ir rekomendacijas, teikti konsultacijas Lietuvos aukštosioms mokykloms bei įmonėms.

12.     Tęsti bendradarbiavimą GI specialistų rengimo srityje su projekto Lietuvos ir užsienio partneriais.

 

·         Pailiustruokite, kaip daugiašalis mobilumas tenkins projekto dalyvių poreikius ir padės gerinant profesinę kvalifikaciją bei įgyjant praktinius įgūdžius.

Visi pasirinkti užsienio partneriai jau ilgą laiką sėkmingai sieja GI specialistų rengimą ir GI technologijų vystymo, harmonizavimo, naudojimo, valdymo praktinę veiklą. Mobilumas padės projekto dalyviams geriau įvertinti Lietuvoje kuriamą GI specialistų rengimo strategiją, numatyti galimas jos įgyvendinimo Lietuvoje problemas, pasiruošti šias problemas efektyviai spręsti. Mobilumo vizitų metu planuojama kompleksiškai susipažinti su naujausiais pasiekimais GI specialistų rengimo srityje, dėstymo metodikomis, praktine patirtimi. Bus užmegzti nauji ryšiai tarp aukštųjų mokyklų. Mokymo programų kūrėjai gaus užsienio valstybių patirtimi paremtas rekomendacijas. Įdarbinančių institucijų atstovai susipažins su profesinio rengimo tendencijomis numatant technologines inovacijas ir darbo rinkos poreikius. Bendras darbas grupėse labai padės susieti mokymo ir verslo poreikius. Projekto dalyviai pasikeis patirtimi su užsienio kolegomis, pagerins savo profesinius ir kalbinius įgūdžius.

·         Pagrįskite, kaip pasirinkta stažuotės/mainų trukmė ir pasirinktosios šalys atitinka projekte iškeltus tikslus. 

Kiekviena grupė turi apibrėžtą interesų sritį ir konkrečias užduotis, todėl pasiekti projekte numatytų tikslų, užsienio šalyje grupei užtenka vienos-dviejų savaičių. Užmegzti ryšiai bus palaikomi ir, esant poreikiui, konsultuojamasi elekroniniu paštu ar telefonu. Šalys ir institucijos pasirinktos remiantis informacija apie jų  pasiekimus projekto srityje, kurią projekto darbo grupė kaupė įvairiais būdais.  Vokietija, Švedija  ir Nyderlandai  pasižymi geriausiai  išvystytomis geografinės informacijos infrastruktūromis, pasirinktų institucijų atstovai nuolat dalyvauja tarptautinėse GI mokymo iniciatyvose, formuojant Europos  (ar net pasaulinę) strategiją šioje srityje. Taip pat Lietuvai vertinga nedidelių (Austrija, Nyderlandai)  ir ne anglų kalba rengiančių plataus profilio GI specialistus (Vokietija, Austrija) valstybių patirtis. Visi projekto partneriai yra nauji, tačiau ryšiai užmegzti per jų atstovus įvairiose tarptautinėse organizacijose, taigi, partnerystė yra patikima.  Todėl  galima tikėtis, kad bendra visų vartotojų grupių patirtis bus išsami ir vertinga, o bendradarbiavimas su užsienio partneriais bus tęsiamas ir projektui pasibaigus.

·         Jei Jūsų organizacija jau yra gavusi Leonardo da Vinčio fondo subsidiją panašiam projektui finansuoti, kokie yra dabar teikiamo projekto novatoriški aspektai?

Vilniaus universitetas turi nemažą bendrą Leonardo da Vinčio projektų patirtį. Šią paraišką teikiantis Kartografijos centras 2003 metais yra gavęs Leonardo da Vinčio fondo subsidiją gretimos, daug siauresnės srities (kartografijos) mobilumo projektui ir jį sėkmingai įgyvendinęs (laimėta 2 vieta projektų kokybės konkurse). Šis projektas iš esmės skiriasi nuo prieš tai buvusio, tik perima jo organizavimo ir valdymo patirtį. Geografinės informacijos specialistų rengimo iniciatyvą galima laikyti ankstesnio projekto suformuotos partnerystės Lietuvoje rezultatu. Naujo projekto sritis – geografinės informacijos valdymas – yra formuojama naudojant skirtingų partnerių atstovaujamų sričių (geodezijos, kartografijos, informatikos, GIS) patirtį. Ji geriau pažįstama ne aukštosioms mokykloms, o kitiems projekto partneriams, todėl santykinai didesnis ir jų vaidmuo projekte. Numatoma ne tobulinti kurias nors esamas studijų programas ar kursus, o kurti kokybiškai naujas, kokių Lietuvoje apskritai dar nėra. Užmezgami ryšiai su naujais partneriais tiek mokymo, tiek verslo srityse.

 

 

1.4            Informacija apie partnerius, siunčiančius projekto  dalyvius į mainų vizitus ar stažuotes 

Nr.

Šalies kodas

Originalus organizacijos pavadinimas

Tipo kodas

Gatvės pavadinimas

Pašto indeksas/Miestas

 

Telefono  nr.

Fakso nr.

El. pašto adresas

Siunčiamų projekto dalyvių

skaičius

A1

LT

Vilniaus universitetas

U

M.K.Čiurlionio 21/27, LT-03101 Vilnius

+370 5 239 8298 (tel.)

+370 5 239 8296 (tel./faksas)

giedre.beconyte@gf.vu.lt

6

A2

 

 

 

 

 

 

A3

LT

VĮ GIS-centras

PME

Sėlių g. 66, LT-08109, Vilnius

 

+370 5 275 0122 (tel.)

+370 5 272 7723 (faksas)

info@gis-centras.lt

7

A4

LT

UAB “Aerogeodezijos institutas”

PME

Pramonės pr.13, LT-51327, Kaunas

+370 37 45 15 04 (tel.)

+370 37 45 14 97 (faksas)

info@agi.lt

2

A5

LT

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

U

Saulėtekio al.11, SRK-II 711, LT-10223, Vilnius

+370 5 27 44 703 (tel.)

+370 5 27 00 112 (faksas)

geokad@ap.vtu.lt

5

A6

LT

Kauno kolegija

OF

Pramonės 20, LT-50468, Kaunas

+370 37 35 23 24 (tel.)

+370 37 75 11 35 (faksas)

birute.n@kf.kauko.lt

4

A7

LT

UAB “HNIT-Baltic Geoinfoservisas”

PME

S.Konarskio 28 A, LT-03127, Vilnius

+370 5 2150 575 (tel.)

+370 5 2150 576 (faksas)

info@hnit-baltic.lt

1

A8

LT

Nacionalinė Žemės tarnyba

PP

Gedimino pr. 19, LT-01103, Vilnius

+370 5 239 1307 (tel.)

+370 5 239 1331 (faksas)

nzt@zum.lt

4

 

 

 

 

 

IŠ VISO

29

 


1.5           Informacija apie partnerius, priimančius projekto dalyvius

 

Nr.

Šalies kodas[1]

Originalus organizacijos pavadinimas

Tipo kodas[2]

Gatvės pavadinimas

Pašto indeksas/Miestas

 

Telefono  nr.

Fakso nr.

El. pašto adresas

Priimamų projekto dalyvių

skaičius

B1

AT

Fachhochschule Technikum Kaernten

OF

Villacher Strasse 1, A-9800 Spittal

+43 (0)4762 90500-0  (phone)
+43 (0)4762 90500-1110 (fax)

http://www.fh-kaernten.at/eng/

5

B2

AT

Universität Salzburg
Zentrum für Geoinformatik / UNIGIS

U

Hellbrunnerstraße 34, A-5020 Salzburg

662 / 8044 5222 (phone)

662 / 8044 5252 (fax)

http://www.unigis.ac.at/

Josef.Strobl@sbg.ac.at

4

B3

DE

Fraunhofer Institut Autonome Intelligente Systeme (FhG AIS)

REC

Schloss Birlinghoven, Sankt-Augustin, D-53754

 

+49 2241 142329 (phone)

+49 2241 142072 (fax)

http://www.ais.fraunhofer.de

gennady.andrienko@ais.fraunhofer.de

4

B4

DE

Universität Münster (Institut für Geoinformatik)

U

Robert-Koch-Str. 26-28, D-48149 Münster 

+49 251 83 33083 (phone)
+49 251 83 39763 (fax)

http://ifgi.uni-muenster.de

raubal@uni-muenster.de

4

B5

FR

Institut Géographique National

REC

39 ter, rue Gay Lussac, 75005 PARIS

+33 1 42 34 56 56 (phone)

+33 1 42 34 56 51 (fax)

Jean-Michel.Nataf@ign.fr

www.ignfi.fr

4

B6

NL

Vrije Universiteit Amsterdam (Spatial Information Laboratory)

U

IVM - Vrije Universiteit Amsterdam, rooms A-613/A-621, De Boelelaan 1087, Amsterdam

+31 20 598 9569 (phone)

+31 20 598 9553 (fax)

http://www.spinlab.vu.nl/

spinlab@ivm.vu.nl

4

B7

SE

Södertörns högskola

U

Alfred Nobels alle 7, Flemingsberg

SE-141 89 Huddinge

08-608 40 00 (phone)

08-608 40 10 (fax)

http://webappo.web.sh.se/

info@sh.se

4

 

 

 

 

 

IŠ VISO

29

B8

UK

Ordnance Survey

 

(naujas partneris)

 

4

 

1.5.1           Partneriai iš priimančios šalies

B1

Fachhochschule Technikum Kaernten – Karintijos taikomųjų mokslų universitetas – viena dažniausiai pradedančių studijuoti moksleivių pasirenkama aukštojo mokslo ir mokymo įstaiga, suteikianti bakalauro, magistro ir diplomuoto specialisto išsilavinimą. Joje vykdomos geoinformatikos (inžinerinės krypties) bakalauro lygmens ir Erdvinių sprendimų priėmimo sistemų magistro studijos. Šio universiteto studijų programos yra orientuotos daugiausia į geoinformacinių infrastruktūrų plėtrą visuomenėje, ir yra patrauklios savo perspektyva ten studijuojantiems. Geoinformacinių infrastruktūrų plėtra glaudžiai siejama su svarbiausiomis ir naujausiomis technologijomis elektronikoje, inžinerijoje, žemėtvarkoje, statybose, architektūroje, aplinkosaugoje, geodezijoje ir kitose srityse. Universitete yra mokoma pritaikyti erdvinių sprendimų modelius. Šis partneris turi daug tarptautinių partnerių, modernias geografinės informacijos technologijjų laboratorijas, nuolat atnaujina studijų programas, kviečia paskaitų skaityti užsienio dėstytojus ir gamybos specialistus. Jis pasirinktas rekomendavus projekto partneriui Kauno kolegijai, gerai vertinančiai Karintijos taikomųjų mokslų universiteto neuniversitetinio lygmens studijų kokybę.  Projekto tikslams svarbi šio partnerio patirtis vykdant privalomą vieno semestro į karjerą orientuotą studijų modulį, kuriame  dalyvauja gamybos atstovai, taip pat gana specifinės pakraipos magistro studijų programos vykdymo patirtis.

 

B2

Universität Salzburg - Zalcburgo universitetas – Šio universiteto Geoinformatikos centras yra pasaulinio universitetų tinklo UNIGIS (tinklo, kuris siūlo išsamiausią daugiakalbę geografinės informacijos nuotolinio mokymo programą pasaulyje) narys, siekiantis įdiegti universalias, optimalias ir su praktiniais poreikiais susietas geografinės informacijos specialistų rengimo programas, paremtas nuotoliniu mokymu ir multimedia technologijomis. Tai vienas stipriausių GI kompetencijų centrų Europoje, pasižymintis studijų programų stipriomis sąsajomis su gamybos poreikiais. Siekiama išlaikyti pusiausvyrą tarp metodinio ir techninio specialistų parengimo, supažindinant su naujausiais pasiekimais geoinformatikos srityje. Vizito metu tikimasi perimti šio partnerio ir apskritai UNIGIS tinklo nuotolinio geografinės informacijos sistemų mokymo patirtį, kurios Lietuvoje nėra (dauguma problemų susijusios su srities specifika ir naudojama programine įranga). Svarbi ir aktuali Lietuvai yra  ir šio partnerio geografinės informacijos technologijų dėstymo ne anglų kalba patirtis.

 

B3

Fraunhofer Institut Autonome Intelligente Systeme (FhG AIS) – mokslo ir mokymo įstaiga, kurios veiklos viena svarbiausių krypčių yra sprendimų priėmimo palaikymas, atliekant didelės apimties geoerdvinių ir geostatistinių duomenų analizę  (GeoIntelligence / Spatial Decision Support). Kuriamos prielaidos ir technologijos geografinei informacijai efektyviai naudoti logistikoje, telekomunikacijose, aplinkos tyrimuose. Už vizito organizavimą atsakinga erdvinių sprendmų priėmimo grupė, kurioje dirba visame pasaulyje žinomi mokslininkai, atstovaujantys skirtingas disciplinas, tačiau turintys vieną tikslą – kuo efektyviau naudoti geografinę informaciją įvairiems valdymo ir plėtros sprendimams priimti. Visi jie aktyviai dalyvauja specialistų rengime, skaito paskaitas ir pranešimus visuose svarbiausiuose pasaulio renginiuose, kuriuose nagrinėjamos geografinės informacijos problemos. Didelis dėmesys skiriamas technologijų adaptavimui geografinės informacijos naudotojų  poreikiams bei pačių naudotojų mokymui. Vizito metu tikimasi gauti informaciją apie naujausius pasiekimus šioje srityje, specialistų rengimo strategiją bei numatomus kvalifikacijos reikalavimus geografinės informacijos valdytojams ateityje.

 

B4

Universität Münster – Miunsterio universitetas yra žinomas kaip viena aktyviausių įvairias geografinės informacijos iniciatyvas koordinuojančių institucijų pasaulyje. Šio universiteto Geoinformatikos institute (Institut für Geoinformatik) kompleksiškai nagrinėjamos aktualios metodinės geografinės informacijos naudojimo problemos – geografinių duomenų semantika, interoperabilumas, naudojimas realiame laike, mobiliuose įrenginiuose ir kt. Tai vienas iš nedaugelio Europos   universitetų, kuriuose yra pilna ir nuosekli geoinformatikos studijų programa, be to, dėstomi  specialūs GI valdymo kursai kitų specialybių studentams. Miunsterio universitete siekiama internacionalizuoti geografinės informacijos studijas, jo specialistai dalyvauja tarptautiniuose mokymo tinkluose (eduGI.net, eduGI.LA, ISAP, AGILE). Šis partneris išreiškė ypač didelį susidomėjimą projektu ir yra pasirengęs vizito metu skirti daug laiko perduoti turimoms žinioms ir metodinėms rekomendacijoms. 

 

B5

Institut Géographique National (IGN) – Prancūzijos Nacionalinis geografijos institutas – tai institucija, jungianti keturias geografinės informacijos mokslo laboratorijas, geografinės informacijos inžinerijos (taip pat tarptautinio masto) įmones, vykdanti projektus praktiškai visose srityse, susijusiose su geografine informacija. IGN labai gerai išvystytas tarptautinis bendradarbiavimas, jis aktyviai dalyvauja EuroGeographics organizacijos veikloje.  Institutui priklauso Nacionalinė Geografijos mokslų mokykla, kurioje rengiami bakalauro, inžinieriaus ir magistro lygmens GI specialistai ir vykdomi dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimo kursai. Šioje mokykloje sukurta ir distancinio mokymo sistema bei vykdomi tyrimai geografinės informacijos distancinio mokymo srityje. Nuolat stebima šalies geografinės informacijos rinka, informacijos naudojimas. Institutas pasirinktas projekto partneriu ne vien dėl mokymo patirties, bet ir dar dviejų priežasčių – vykdomos veiklos geografinės informacijos srityje kompleksiškumo (mokymo, mokslo, gamybos, inovacijų)  ir decentralizuotos nacionalinės geografinės informacijos infrastruktūros specifikos. 

 

B6

Vrije Universiteit Amsterdam projekte atstovauja Erdvinės informacijos laboratorija (SPINLAB).  Joje vykdomi tyrimai ir rengiami specialistai erdvinės ir geografinės informacijos srityje. Įgyvendinamos pilnos mokymo programos (nuo bakalauro iki daktaro, taip pat profesionalų kvalifikacijos kėlimo kursai), stipriai orientuotos į GIS technologijas ir įvairius taikymus, iš kurių ypač įdomūs taikymai kraštotvarkoje, klimatologijoje, sveikatos apsaugoje, mobiliuose lauko darbuose.  Siūlomos inovatyvios Interneto, bevielio ryšio geografinių duomenų perdavimo technologijos, su kurių mokymo metodais įdomu susipažinti. Partneris dar įdomus tuo, kad SPINLAB  yra tarpfakultetinis centras, jungiantis gamtos mokslų ir ekonomikos bei verslo vadybos fakultetus, kas yra neįprasta ir turėtų žymiai pagerinti geografinės informacijos mokymo aspektus, susijusius su jos valdymu, vertinimu, licencijavimu – Lietuvoje, o ir daugumoje Europos šalių, šiose srityse patirties praktiškai nėra.  SPINLAB aktyviai diegia mokymo inovacijas – nuotolinį, skaitmeninį mokymą, pagrįstą bevieliu ryšiu ir mobiliais įrenginiais, dalyvauja tarptautiniuose edukaciniuose projektuose. Diegiamos lanksčios, į tikslines grupes orientuotos, personalizuotos mokymo programos. SPINLAB personalas turi didelę tarptautinę profesinę ir mobilumo patirtį. Šis partneris pasirinktas būtent dėl mokymo veiklų specifikos ir įvairovės.

 

B7

Södertörns högskola – kolegija, kurioje propaguojamas geografinės informacijos naudojimas įvairiose srityse, tarp jų regioniniams tyrimams, orientuotiems į Rytų Europą ir Baltijos regiono šalis. Būtent Rytų Europos ir Baltijos regiono tyrimų centras atstovaują kolegiją kaip priimantis padalinys. Kolegijos veikla yra orientuota į skirtingų disciplinų ir kultūrų integraciją. Akcentuojamas studentų kritinio mąstymo, pilietiškumo ugdymas, gebėjimai savarankiškai spręsti kompleksines problemas. Daugiau kaip 12 000 studentų ir virš 700 darbuotojų turinti kolegija rengia bakalaurus ir magistrus bei siekia universiteto statuso.  Švedijoje yra gerai išvystyta geografinės informacijos infrastruktūra ir susiformavusios jai reikalingų specialistų rengimo nuostatos. Kolegija palaiko ryšius praktiškai su visomis Švedijos mokymo įstaigomis, kuriose rengiami geografinės informacijos specialistai, turi didelę tarptautinio bendradarbiavimo patirtį. Projekte Siodertiorno kolegija atstovauja neuniversitetinio geografinės informacijos specialistų rengimo įstaigas, jos partnerystė naudinga dėl geografinės informacijos specialistų rengimo regioninio aspekto.

 

 

 

 

1.6            projekto dalyvių atranka 

Atranka bus vykdoma remiantis sėkminga anksčiau vykdyto projekto patirtimi, pagal potencialių dalyvių (atitinkančių tikslinės grupės reikalavimus) užpildytas anketas. Dalyviai atrenkami kiekvienai grupei atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

1.        Kiekvienoje grupėje turi būti bent po vieną ir mokymo ir gamybos įstaigų atstovą.

2.        Privalomi reikalavimai dalyviams:

a)      Tiesioginė sąsaja su naujų mokymo programų kūrimu,  geografinės informacijos disciplinų dėstymu ar  geografinės informacijos specialistų įdarbinimu;

b)                         atitinkamos užsienio kalbos geras mokėjimas;

c)  sugebėjimas efektyviai dirbti komandoje.

3.        Esant daugiau pageidaujančių,  sudaromas sąrašas pagal nurodytus kvalifikacijos kriterijus. Prioritetas teikiamas:

a)       Studijų programų komitetų nariams, personalo vadovams;

b)       turintiems publikacijų vizito tema arba didesnę praktinio darbo patirtį;

c)        turintiems aukštesnę kvalifikaciją (mokslinį laipsnį);

d)       geriau mokantiems užsienio kalbą.

Dalyvius rekomenduoja jų institucijų vadovai. Projekte numatytos vietos siunčiantiems partneriams yra proporcingos potencialių dalyvių skaičiui ir paskirstytos atsižvelgiant į kiekvienos priimančios institucijos specifiką.

Dalyviai ir institucijos bus Informuojami spausdintais skelbimais, informacija VU ir  kitų projekto partnerių Interneto svetainėse  ir elektroniniu paštu, taip pat skleidžiama visose institucijose, kuriose yra Lietuvos kartografų draugijos narių. Taip pat sklaida bus vykdoma per Lietuvos matininkų asociaciją. Pagrindinis motyvas dalyvauti projekte – jo aktualumas ir galimybė prisidėti kuriant naują GI studijų modelį. Dalyvavimas projekte atsispindės aukštųjų mokyklų dėstytojų akademinės veiklos vertinime, todėl jie yra suinteresuoti dalyvauti. Verslo atstovus skatina dalyvauti įmonių vadovai, suinteresuoti mokymo strategijos bei programų išvystymu bei naujo tipo specialistų parengimu.

 

 

1.7            Projekto dalyvių parengimas

Jau dabar projekto vadybinė grupė elektroniniu paštu bendrauja su užsienio partneriais, aptaria galimą bendradarbiavimą, renka informaciją Internete. Analizuojamos geografinės informacijos specialistų rengimo programos užsienio šalyse. 1 mėnesį prieš kiekvieną vizitą Vilniaus universitete arba VĮ „GIS-Centras“ bus rengiamas seminaras, kurio metu dar kartą aptariama vizito tema, suformuluojami konkretūs uždaviniai, priimančioje šalyje ir nustatoma konkreti atsiskaitymo forma. Taip pat bus sudaroma detali vizito programa, supažindinama su priimančios šalies specifika. Kiekviena grupė turės paruošti GI specialistų rengimo strategijos  apskritai ir dalies studijų programų projekto konkrečiai pristatymą užsienio kalba bei pasiūlymą tolesniam bendradarbiavimui. Kadangi dauguma  vartotojų jau turi tarptautinio bendradarbiavimo patirtį, tik keletui jų reikalingas papildomas kalbinis parengimas, kurį finansuoja projekto partneriai.

 

 

1.8            Stažuotė/mainų vizitas

Iš viso planuojami 6 dalyvių srautai į 6 priimančias institucijas. Jie grupuojami pagal studijų programų rengimo etapus ir laukiamus rezultatus. Planuojama darbo dienos trukmė 6 valandos.

1 grupė – eskizinio studijų modelio parengimas.

Šiame etape numatomas du 1 savaitės vizitai: Zalcburgo universitete ir Fraunhoferio institute. Jų tikslas – aptarti pirminį studijų programų projekto variantą, susipažinti su GIS distancinio mokymo ypatumais, tarptautinių GIS mokymo tinklų patirtimi, inovaciniais sprendimais.

Vizitų programa

1 diena: Susipažinimas priimančioje institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą, institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą.

2 diena:  Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas. Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas, konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais, dėstytojais.  Naudojamos mokymo medžiagos, programinės įrangos, metodų aptarimas. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas.

3 diena:  Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas institucijas (verslo, mokymo, mokslo). Konsultacijos, diskusijos apie gamybos ir studijų ryšius, inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje, paruošiamų specialistų kvalifikaciją, jos atitikimą valstybės poreikiams. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas.

4 diena:  Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros pristatymas. Priimančios šalies geografinės informacijos infrastruktūros esamos situacijos, plėtros perspektyvų, problemų aptarimas.  Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas GII koordinuojančias institucijas.  Geografinės informacijos mokymo nacionaline kalba problematikos aptarimas.

5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės patirties apibendrinimas, papildoma mokymo programų ir planų analizė. Derybos dėl ryšių ateityje. Kontaktai su tarptautinių geoinformatikos organizacijų  atstovais. 

6,7 dienos: susipažinimas su priimančių šalių kultūra, paveldu, tradicijomis.

 

2 grupė – metodinis pagrindimas, magistro ir daktaro lygmens programų rengimas.

Šiame etape numatomas 2 savaičių vizitas Miunsterio universitete Jo tikslas – konsultuojantis su partneriais suformuoti studijų programos metodinį pagrindą ir detalizuoti aukštesnio lygmens studijų programas. Vizito programa:

1 diena: Susipažinimas priimančioje institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą, institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą.

2 diena:  Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas. Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas, konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais, dėstytojais.  Naudojamos mokymo medžiagos ir metodų aptarimas. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas.

3 diena:  Dalyvavimas Miunsterio universiteto organizuojamoje GI Science konferencijoje (geografiniam švietimui skirtoje sekcijoje). Lietuvos situacijos ir problemų pristatymas.

4 diena:  Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros vizijos ir įgyvendinimo  pristatymas.  Specialistų poreikio nacionalinėms GII ir jo kaitos tendencijų aptarimas.

5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės patirties apibendrinimas, GI mokymo programų ir planų analizė. Kontaktai su tarptautinių geoinformatikos organizacijų atstovais. 

6,7 dienos: susipažinimas su Vokietijos kultūra, paveldu, tradicijomis.

8 diena: Darbas priimančioje institucijoje, tarptautinių geografinės informacijos mokymo ir švietimo iniciatyvų bei projektų analizė.

9 diena:  Studijų programų alternatyvų, galimų įgyvendinimo problemų, rizikos faktorių klausimų aptarimas, konsultacijos.

10, 11 diena:  Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas mokymo, gamybos ir valdymo institucijas. Konsultacijos, diskusijos apie gamybos ir studijų ryšius, inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje, paruošiamų specialistų kvalifikaciją, jos atitikimą valdymo įstaigų poreikiams. Parengto studijų modelio ir strategjos pristatymai ir aptarimas.

12 diena: Darbas priimančioje institucijoje, vizito patirties apibendrinimas ir įvertinimas. Derybos dėl ryšių ateityje. 

13,14 dienos: susipažinimas su Vokietijos kultūra, paveldu, tradicijomis.

 

3 grupė – technologiniai ir gamybos aspektai, bakalauro lygmens ir profesinių studijų programų rengimas.

Šiame etape numatomi 3 vienos savaitės vizitai: Amsterdamo Laisvajame universitete (SPINLAB), Siordertiorno kolegijoje ir Karintijos kolegijoje.  Jų tikslas – konsultuojantis su partneriais suformuoti studijų programos metodinį pagrindą

Vizitų programa

1 diena: Susipažinimas priimančioje institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą, institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą.

2 diena:  Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas. Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas, konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais, dėstytojais.  Naudojamos mokymo medžiagos, programinės įrangos, metodų aptarimas. Vakare: rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas.

3 diena:  Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas gamybos ar kitas mokymo institucijas. Konsultacijos, diskusijos apie gamybos ir studijų ryšius, inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje, paruošiamų specialistų kvalifikaciją, jos atitikimą valstybės poreikiams, dirbančiųjų kvalifikacijos kėlimą. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas.

4 diena:  Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros, naudojamų GIS technologijų, dėstomų GIS kursų  pristatymas. Dėstymo metodų, naudojamos techninės ir programinės įrangos aptarimas.  Geografinės informacijos mokymo nacionaline kalba problematikos aptarimas.

5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės patirties apibendrinimas, papildoma mokymo programų ir planų analizė. Derybos dėl ryšių ateityje. Kontaktai su tarptautinių geoinformatikos organizacijų  atstovais. 

6,7 dienos: susipažinimas su priimančių šalių kultūra, paveldu, tradicijomis.

 

Projekto vadybinės grupės nariai  jau anksčiau yra turėję asmeninius ryšius su dauguma užsienio partnerių. Su kitais susipažinta, rekomendavus užsienio kolegoms. Vizitų turinys buvo derintas labai išsamiai, elektroniniu paštu ir telefonu bei faksogramomis.

 

 

1.9            Priežiūra ir vadovavimas 

Stažuočių įgyvendinimas bus kontroliuojamas kas 3 mėnesiai. Rezultatai – mokymo programų projektai pateikiami iki 2007 birželio mėn. vidurio. Vizitų programos, eiga ir rezultatai bus aptariami  mėnesiniuose projekto valdymo gupės susirinkimuose bei  bendruose VU Kartografijos centro ir VĮ „GIS-Centras“ rengiamuose seminaruose, kurie vyks kas ketvirtį.

 

Už darbo programos įgyvendinimą ir finansus atsakingas VU Kartografijos centro direktorius doc. A.Pilipaitis. Finansines ataskaitas iš vartotojų priims Vilniaus universiteto finansininkė S. Savickaitė. Rezultatus kontroliuos ir dalykines ataskaitas vertins visa projekto vadybinė grupė. Už mokslinę parengtų programų vertę ir įgyvendinamumą bus atsakingas VU Bendrosios geografijos katedros profesorius habil. dr. A. Česnulevičius. Už parengtų programų sąsają su gamybos ir valdymo poreikiais bus atsakingas VĮ „GIS-Centras“ direktoriaus pavaduotojas projektams ir plėtrai M. Pažemys.

 

 

1.10         Įgytų įgūdžių vertinimo ir pripažinimo strategija 

Parengtas praktines rekomendacijas ir studijų programų planus aprobuos aukštųjų mokyklų atitinkamos katedros ir fakultetų tarybos, taip pat Nacionalinė žemės tarnyba. Mainų vizitai bus įskaitomi į kvalifikacijos kėlimo planus, atsispindės akademinės veiklos vertinime: “VU Pedagoginių ir mokslo darbuotojų akademinės veiklos vertinimo anketa”, punktai “Metodinis darbas” C08, C10, C12 ir “Stažuotės užsienio mokslo įstaigose” D10. Dalis rezultatų bus pateikta kaip moksliniai straipsniai, kurie taip pat įskaitomi akademinės veiklos vertinime.

 

1.11         Nuolatinis projekto vertinimas 

Bus taikoma VU Kartografijos centre įdiegta kokybės vertinimo sistema numatanti standartines atsiskaitymo formas, procedūras ir terminus. Už projekto eigos vertinimą atsakinga projekto vadybinė grupė (administratorius VU kartografijos centro direktorius doc. A.Pilipaitis). Problemas spręs projekto vadybinė grupė. Išvykų sėkmė bus vertinama finansinių ir dalykinių ataskaitų pagrindu. Vartotojų grupių parengtų rekomendacijų pritaikomumas ir įgyvendinamumas preliminariai bus vertinamas VU Kartografijos centro organizuojamuose mėnesiniuose susirinkimuose ir seminaruose kiekvieno projekto etapo pabaigoje. Projekto vadybinės grupės pristatytus konkrečius mokymo programų projektus vertins ir aprobuos aukštųjų mokyklų fakultetų tarybos ir katedros.

 


 

1.12         Numatomi žmonių srautai

 

Srauto nr.

Siunčiančioji šalis

Priimančioji šalis

Tikslinė kalba

(-os)

Stažuočių/mainų vizitų laiko grafikas

 

Bendras projekto dalyvių skaičius

Numatyta trukmė (savaitėmis)

Stažuotės/mainų vizito pradžia
(yyyy-mm-dd)

Stažuotės/mainų vizito pabaiga

(yyyy-mm-dd)

1

LT

AT

DE, EN

1

2006-07-03

2006-07-09

4

2

LT

DE

EN, DE

1

2006-11-06

2006-11-12

4

3

LT

DE

EN, DE

2

2006-09-18

2006-10-01

4

4

LT

FR

EN, FR

1

2006-10-02

2006-10-08

4

5

LT

NL

EN

1

2007-04-16

2007-04-22

4

6

LT

SE

EN

1

2007-04-23

2007-04-29

4

7

LT

AT

DE, EN

1

2007-04-23

2007-04-29

5

 

 

 

 

 

 

Iš viso

29

 

 

2                        projekto administravimas

 

Pasirašius sutartį su Fondu, bus parengtos ir išsiųstos pasirašyti sutartys su priimančiais partneriais.

Dalyvių atranka bus vykdoma iš karto pasirašius sutartį, pagal 4.1 išvardintus kriterijus užpildant anketas, kuriose reikia nurodyti darbovietę, užimamas pareigas, indėlį į geoinformatikos studijas, svarbiausias publikacijas ir pridėti įstaigos vadovo rekomendaciją.

Užbaigus dalyvių atranką 2006 06 planuojamas visų numatytų dalyvių susitikimas, kuriame bus išaiškinti projekto tikslai ir pradėtas darbas rengiant studijų programas.

Vizitai bus vykdomi trimis etapais ir truks vienerius mokslo metus, tikintis per 2007 metų rugsėjį praktiškai įdiegti bent dalį jo rezultatų. Pirmasis etapas apims dvi pirmosios grupės išvykas 2006 metų pavasarį ir rudenį, įvertinus jo eigą ir rezultatus bus pakoreguotas antro etapo darbo planas. Už pirmojo etapo vykdymą konkrečiai atsakinga projekto vadybinės grupės narė doc. G. Beconytė (Vilniaus universitetas). Antrame etape (2006 metų ruduo) numatyta  viena išvyka, už ją atsakingas projekto vadybinės grupės narys M.Pažemys (“GIS-Centras”).  Trečiame etape (2007 pavasaris) numatyti trys 3 grupės vizitai. Už jį atsakingi doc. B. Nenortaitė (Kauno kolegija) ir vadybinės grupės narė J. Konstantinova.  Kiekvieno etapo  pabaigoje bus rengiamas specialus seminaras, kuriame įvertinami to laikotarpio išvykų metu pasiekti rezultatai. Iškilusios problemos bus sprendžiamos projekto vadybinės grupės posėdžiuose.

2 mėnesiai prieš kiekvieną vizitą bus rengiamas pirmasis vizito dalyvių susitikimas, išaiškinami vizito tikslai, dirbama prie studijų programų planų, rengiamas Lietuvos pristatymas priimančioje šalyje.

1 mėnuo prieš kiekvieną vizitą bus:

  • Su išvykstančiais asmenimis ir siunčiančiais partneriais sudaromos sutartys, numatančios finansinius bei dalykinius abiejų pusių įsipareigojimus.
  • Suplanuojama kelionė, rezervuojami bilietai ir nakvynės.
  • Rengiamas   antrasis vizito dalyvių susitikimas, aptariama priimančios šalies specifika, vizito detalės

Po kiekvieno vizito:

  • Rengiamos dalyvių ataskaitos Fondui.
  • Rengiamos dalyvių ataskaitos projekto vykdytojui.
  • Pristatomi vizito rezultatai

 

Projekto rezultatų sklaida bus atliekama nuolat.

 

Finansus administruos projekto administratorius ir finansininkė (Vilniaus universitetas). Subsidijos dalyviams bus išmokėtos pervedant į jų banko sąskaitas.

Sąmata sudaryta pagal agentūrų pateiktas kelionių  kainas įskaitant grupines nuolaidas,  įvertinus partnerių indėlį į projekto parengimą, vykdymą,  ir projekto parengimo, seminarų organizavimo bei rezultatų sklaidos išlaidas.Pridedami dokumentai: dalyvių atrankos anketa, projekto sąmatos skaičiavimai, sutarties su vartotojais pavyzdys.

 

1                        Sklaida

 

Projekto metu gauti  rezultatai bus pristatomi Vilniaus universiteto ir projekto partnerių kas 3 mėnesiai tuo tikslu organizuojamuose bendruose seminaruose. Pasibaigus projektui bus organizuojama mokslinė konferencija, kuriuoje apibendrinsime pasiektus rezultatus. Apibendrinta tarptautinė patirtis, metodologinės nuostatos, sprendimai  ir profesinio rengimo kokybės gerinimo strategija bus pristatoma Lietuvos mokslo žurnaluose “Geodezija ir kartografija” (atsakingas partneris VGTU) ir “Geografija” (atsakingas Vilniaus universitetas). Parengtos mokymo programos ir rekomendacijos bus paskelbtos Internete.  Už metodologines rekomendacijas bus atsiskaitoma ir tarptautinei Kartografijos ir geografinės informacijos mokslo asociacijai – jos komisijų metiniuose seminaruose, bus informuojama  Lietuvos Kartografų draugija, Lietuvos Matininkų asociacija. Projekto rezultatai pagal galimybę bus pristatomi įvairiuose tarptautiniuose renginiuose ir leidiniuose, tarp jų – konferencijoje vizito Miunsteryje metu.

 

 

 

 


1           Visa projekto sąmata &

 

Skaičiuojama Eurais.

Numatomi kaštai

 

Prašoma iš Leonardo da Vinčio fondo

Partnerių lėšos

 

Administravimas

Valdymas ir priežiūra

500

500

 

Tarpinė suma

500

500

 

Mobilumas

Kelionės:          a) projekto dalyvių

10360

10360

0

 

                        b) lydinčiųjų asmenų

0

0

0

 

Draudimas:       a) projekto dalyvių

413

413

0

 

                        b) lydinčiųjų asmenų

0

0

0

 

Pragyvenimas: a) projekto dalyvių

19400

16100

3300

 

                        b) lydinčiųjų asmenų

0

0

0

 

Tarpinė suma

30173

26873

3300

 

Kitos išlaidos

 

Pedagoginis, kultūrinis ir kalbinis parengimas

0

0

0

Tarpinė suma

0

0

0

Projekto parengimo kaštai (tik tuo atveju, kai projektą rengia SVV įmonė pirmą kartą)

 

 

 

IŠ VISO

30673

27373

3300

 


 



[1] Naudokite 3 priede pateiktus šalių kodus. Šalis išvardinkite abėcėlės tvarka.

[2]  Naudokite 4 priede pateiktus organizacijų tipų kodus.