Kam skirtas
projektas: Projekte dalyvaus Lietuvos institucijos: mokymo
įstaigos, galinčios rengti profesionalius geografinės informacijos (toliau - GI) valdymo specialistus (mokymo programų strategai, dėstytojai),
valstybės institucija, formuojanti GI strategiją valstybės mastu, valstybės
įmonė, atsakinga už nacionalinės GI infrastruktūros plėtrą, gamybos įmonės,
organizuojančios GI specialistų kvalifikacijos kursus (personalo
vadybininkai, kursų vadovai). Tikslai: Pagrindinis
projekto tikslas suformuoti vieningą
GI valdymo specialistų rengimo Lietuvoje strategiją bei parengti jų trijų
lygių (bakalauro, magistro, daktaro) tarpusavyje susietų mokymo programų
projektus. Taip siekiama sudaryti prielaidas patenkinti vis didėjantį tokių
specialistų poreikį valdymo institucijose, mokymo įstaigose bei verslo
įmonėse. Aktualumas: Plataus profilio GI valdymo specialistų
poreikis aiškiai susiformavo tik 2004 metais pradėjus įgyvendinti Lietuvos
geografinės informacijos infrastruktūros projektą (finansuojamą iš ES lėšų),
kuris atveria išskirtines galimybes panaudoti modernias GI technologijas,
duomenis ir metodus sprendimams priimti praktiškai visose visuomenės gyvenimo
srityse. Kvalifikuotų GI vadybininkų poreikis nuolat auga, tuo tarpu juos
parengti yra labai sudėtinga jiems reikalingos integruotos naujausios
skirtingų mokslo šakų geografijos (kartografijos), informatikos ir vadybos
žinios. Todėl GI technologijų naudotojams tenka nuolat tobulintis itin
brangiai kainuojančiuose kvalifikacijos kėlimo kursuose, seminaruose,
šviestis savarankiškai. Tai dar apsunkina informacijos apie GI technologijas
ir valdymą lietuvių kalba trūkumas. Akivaizdu, kad neišsprendus šios
problemos, Lietuvos absolventams taps dar patrauklesnės užsienio mokymo
įstaigos, o įmonėms ir institucijoms vis labiau trūks kvalifikuotų
darbuotojų. Išanalizuota užsienio šalių patirtis rodo išskirtinę žmonių
išteklių plėtros svarbą nacionalinėms geografinės informacijos
infrastruktūroms funkcionuoti. Šiuo metu Lietuvoje apskritai nėra studijų
programų, kurias būtų galima nesunkiai pritaikyti GI infrastruktūros
specialistų rengimui. Būtina kuo
greičiau parengti tokias mokymo programas ir pradėti pagal jas ruošti
specialistus. Kad parengtos programos būtų šiuolaikiškos ir efektyvios,
neužtenka naudotis prieinamais informaciniais ištekliais. Didelę reikšmę
turi sėkmingai tokias programas
įdiegusių institucijų patirtis, susijusi su programų ir GI specialistų
rengimo kaštais, rizika, problemų sprendimu, informacija apie nesėkmes,
specialistų rengimo statistika ir pan. žinios, kurios gaunamos tik
betarpiškai bendaujant. Todėl, norint
priimti optimalius sprendimus, yra tikslinga aplankyti atitinkamą patirtį jau
turinčias institucijas. Kur, kada ir
kaip vyks: Projektą numatoma vykdyti 2006/2007 metais siunčiant
nedideles skirtingų institucijų (mokymo/gamybos/valdymo) specialistų grupes į
žinomus GI specialistų rengimo ar šalies geografinės informacijos strateginio
koordinavimo centrus Europos šalyse, kuriose gerai išvystytos nacionalinės ar
regioninės GI infrastruktūros. Kiekviena grupė yra orientuota į vieną
specialistų rengimo lygį ar bei išlyginamąsias studijas. Grupės tikslas
perimti užsienio institucijos žinias ir
patirtį, išanalizuoti studijų programų ypatumus, GI specialistų
poreikio tenkinimą bei jų rengimo praktinius aspektus. Sukauptą informaciją
grupė panaudos numatytų studijų programų planams sudaryti ir kursų moduliams
formuoti atsižvelgiant į realų profesinių
žinių poreikį įdarbinančiose institucijose. |
Project
users: Lithuanian organizations intending to start
vocational training of management-oriented geographic information (GI) professionals, organizations,
employing GI managers and organizing training courses, state institution responsible
for development of national GI strategy, state enterprise responsible for
development of national Geographic Information Infrastructure. The beneficiaries are high school teachers
in GI field, developers of curricula, instructors of GI training courses,
human resource managers and state officials. Project
goals: The main goal of the project is to outline the
strategy of training of GI managers in Lithuania. For that it is sensible to
develop a unified model curriculum for different levels of study (bachelor,
MSc, PhD) and promote their implementation in project partners education
establishments. Thus it is sought to satisfy the intensely growing demand for
GI specialists in Lithuanian government, self-governing institutions, schools
and enterprises. Need: A need for broad
competence GI professionals has become pressing in 2004, when the EU funded
project of Lithuanian Geographic Information Infrastructure (LGII) started.
Implementation of LGII creates unique possibilities to use full potential of
GI technology, data and methods for decision making in practically all fields
of states life. However, it will be very difficult if not impossible without
corresponding human resources. Demand for skilled GI managers is already
growing, while training of such professionals is very complicated: they need
integral skills and newest knowledge in different fields like
geography/cartography, informatics and management. Recently GI users mainly
attend very expensive training courses and study literature in their narrow
fields of expertise. Absence of comprehensive information on GI technology
and management in Lithuanian language makes the problem even more
difficult. If it is not solved in the
nearest future, lack of specialists in this field will eventually hinder
Lithuanian institutions and enterprises from joining LGII and taking
advantage of its services. It creates a danger of malfunctioning of LGII
itself. Meanwhile none of existing Lithuanian curricula could be easily
adjusted to meet the needs of the infrastructure. Hence it is necessary to
prepare and implement corresponding full curriculum and start training of the
specialists. Consulting available information sources is not sufficient to
ensure efficiency of the prepared model. It is highly desired to learn from
similar successful experience of other institutions, including such issues of
training as costs, risks, problem solving methods, employment statistics
etc., which is easiest to convey in process of direct communication. Therefore we are sure that mobility visits
will increase our possibility to design and implement good quality model for
training GI professionals in Lithuania. Where,
when and how it will be performed: The project will
take place in academic year 2006/2007. Small joint groups of above-mentioned
specialists from different types of institutions will visit the outstanding
GI education/development centres in European states with developed and
functioning national geographic information infrastructures. Each visitors
group is orientated to one level of GI training. They seek to adopt the
experience and knowledge from foreign organization in order to develop the
model of GI training in Lithuania. Acquired knowledge will be also used for
design of particular course programs. |
1.2
Kokius poreikius tenkins
projektas
|
· Kokius Europos, nacionalinius, regiono ar sektoriaus poreikius bei prioritetus ketinate tenkinti vykdydami projektą bei siekdami jo rezultatų? |
Nacionaliniu mastu siekiama pradėti Lietuvoje tenkinti itin greitai didėjantį
kvalifikuotų geografinės informacijos valdymo specialistų poreikį, parengiant
nuoseklų tokių specialistų rengimo modelį ir tarpusavyje susijusias mokymo
programas bei pradedant jas įgyvendinti projekto partneriuose mokymo
įstaigose. Tokie specialistai yra būtini, norint užtikrinti nacionalinės
geografinės informacijos infrastruktūros efektyvų funkcionavimą ir plėtrą,
kas yra glaudžiai susiję su elektroninės valdžios ir žinių visuomenės
vystymu. Taigi, projekto tikslai atitinka Lietuvos Bendrojo programavimo
dokumento Informacinės visuomenės horizontaliąją prioritetinę kryptį. Taip
pat tokie specialistai reikalingi padidinti įmonių, naudojančių geografinę
informaciją (potencialiai iki 80% visų įmonių!), konkurencingumui. Europos mastu projektu siekiama
prisidėti prie geografinės informacijos harmonizavimo iniciatyvų (EuroSpec,
GINIE ir kt.) bei ES direktyvų, tokių, kaip INSPIRE direktyva dėl Erdvinės
Informacijos Infrastruktūros sukūrimo Bendrijoje (http://www.ec-gis.org/inspire/),
įgyvendinimo, rengiant profesionalus, galinčius savarankiškai spręsti
geografinės informacijos harmonizavimo uždavinius Lietuvoje ir kitose šalyse
ar regionuose. Profesinio rengimo prasme ateityje siekiama įsijungti į Europos
GI specialistų rengimo tinklus, užtikrinant vientisą mokymo kokybę ir žinių
ekonomikos plėtrą ES. Projektas yra paremtas lygiaverte partneryste. Nors jis
tiesiogiai neatitinka 2006 m. nacionalinių mobilumo projektų teminių prioritetų, tačiau reikia pabrėžti, kad turizmo ir statybos sektorių
vadovaujančio ir vidutinio lygmens darbuotojams ypač svarbu suvokti
geografinės informacijos svarbą ir mokėti išnaudoti jos technologijų
teikiamas galimybes. Numatomi rengti GI valdymo specialistai galėtų dirbti
šiuose sektoriuose ir atliktų svarbų vaidmenį diegiant juose inovacijas. |
· Apibūdinkite Jūsų projekto dalyvių grupes (tipas, darbo/profesinė sritis, dabartinis pasirengimo lygis ar užsiėmimas, neįgalumas, ) ir jų konkrečius poreikius. |
Numatoma siųsti kelias dalyvių grupes,
kurių kiekviena perims užsienio valstybės patirtį GI specialistų rengimo
srityje. Kiekvieną tokią grupę
sudarys: a) mokymo programų
strategai, aukštųjų mokyklų etatiniai su GI susijusių disciplinų dėstytojai
arba specialistai, aktyviai dalyvaujantys pedagoginėje veikloje; b) įdarbinančių institucijų personalo
vadybininkai ar geoinformatikos specialistai, rengiantys kvalifikacijos
kėlimo kursus; c) Lietuvos
geografinės informacijos infrastruktūros plėta ir žmonių išteklių užtikrinimo
strategija suinteresuoti specialistai. Visi dalyviai turi aukštąjį
išsilavinimą, gerai moka anglų ar vokiečių kalbą. Jie siekia išsamiai
susipažinti su geografinės informacijos profesionalų rengimo specifine
patirtimi užsienio mokymo įstaigose, programų turiniu bei dėstymo metodais,
ir norėtų gauti su tuo susijusią metodinę paramą. Neįgalių vartotojų
nenumatoma. |
1.3
Projekto tikslai
|
Projekto siekis yra suformuoti vieningą GI valdymo specialistų
rengimo Lietuvoje strategiją bei parengti jų trijų lygių (bakalauro,
magistro, daktaro) tarpusavyje susietų mokymo programų projektus, numatant
konkrečius kursus, jų apimtis, reikiamą dėstytojų kvalifikaciją, mokymo
medžiagą, galimas mokymo formas, užtikrinant skirtingų lygių mokymo programų
skirtingose mokslo įstaigose tarpusavio koordinaciją bei sąsają su kitomis
studijų programomis (pavyzdžiui, išlyginamųjų kursų pagalba). Taip siekiama
sudaryti prielaidas patenkinti jau tampantį kritiniu tokių specialistų
poreikį Lietuvos valdymo institucijose, mokymo įstaigose bei verslo įmonėse.
Įmonės siekia dalyvauti specialistų rengime ir žinių visuomenės vystyme. Siekiant
patenkinti nurodytus poreikius, konkretūs projekto tikslai
yra tokie: 1.
Dirbant grupėmis, išanalizuoti Lietuvos GI specialistų rengimo poreikius ir galimas
kryptis. 2.
Parengti preliminarius visų lygių studijų programų
projektus, suderinti juos su gamybos įmonių ir valdymo institucijų atstovais. 3.
Pristatyti šiuos projektus priimančioje institucijoje,
surinkti atsiliepimus, komentarus, vertinimus. 4.
Aptarti priimančioje institucijoje alternatyvų, galimų
įgyvendinimo problemų, rizikos faktorių klausimus. 5.
Išsiaiškinti priimančioje institucijoje kitus
konkrečius klausimus, susijusius su tos institucijos specialistų rengimo programomis
ir patirtimi. 6.
Susipažinti su priimančioje institucijoje naudojamais
dėstymo metodais, dėstytojų kvalifikacija ir specifine patirtimi. 7.
Susipažinti su priimančioje institucijoje naudojama
literatūra, programine įranga, kitomis priemonėmis; esant galimybei, jas
įsigyti. 8.
Išsiaiškinti, kaip (kiekybiniu ir kokybiniu aspektu)
tenkinamas GI specialistų poreikis priimančioje šalyje. 9.
Apibendrinti sukauptas žinias ir pritaikyti jas
Lietuvos sąlygoms, išvystant GI valdymo specialistų rengimo strategiją ir sukuriant
numatytas mokymo programas bei planus. 10.
Esant galimybei parengti/adaptuoti priimančioje
institucijoje naudojamas konkrečių teorinių kursų, praktikos darbų programas,
testų rinkinius. 11.
Skleisti parengtas programas ir rekomendacijas, teikti
konsultacijas Lietuvos aukštosioms mokykloms bei įmonėms. 12.
Tęsti bendradarbiavimą GI specialistų rengimo srityje
su projekto Lietuvos ir užsienio partneriais. |
· Pailiustruokite, kaip daugiašalis mobilumas tenkins projekto dalyvių poreikius ir padės gerinant profesinę kvalifikaciją bei įgyjant praktinius įgūdžius. |
Visi
pasirinkti užsienio partneriai jau ilgą laiką sėkmingai sieja GI specialistų
rengimą ir GI technologijų vystymo, harmonizavimo, naudojimo, valdymo
praktinę veiklą. Mobilumas padės projekto dalyviams geriau įvertinti
Lietuvoje kuriamą GI specialistų rengimo strategiją, numatyti galimas jos
įgyvendinimo Lietuvoje problemas, pasiruošti šias problemas efektyviai
spręsti. Mobilumo vizitų metu planuojama kompleksiškai susipažinti su
naujausiais pasiekimais GI specialistų rengimo srityje, dėstymo metodikomis,
praktine patirtimi. Bus užmegzti nauji ryšiai tarp aukštųjų mokyklų. Mokymo
programų kūrėjai gaus užsienio valstybių patirtimi paremtas rekomendacijas.
Įdarbinančių institucijų atstovai susipažins su profesinio rengimo
tendencijomis numatant technologines inovacijas ir darbo rinkos poreikius.
Bendras darbas grupėse labai padės susieti mokymo ir verslo poreikius.
Projekto dalyviai pasikeis patirtimi su užsienio kolegomis, pagerins savo
profesinius ir kalbinius įgūdžius. |
· Pagrįskite, kaip pasirinkta stažuotės/mainų trukmė ir pasirinktosios šalys atitinka projekte iškeltus tikslus. |
Kiekviena
grupė turi apibrėžtą interesų sritį ir konkrečias užduotis, todėl pasiekti projekte
numatytų tikslų, užsienio šalyje grupei užtenka vienos-dviejų savaičių. Užmegzti ryšiai bus palaikomi ir, esant
poreikiui, konsultuojamasi elekroniniu paštu ar telefonu. Šalys ir
institucijos pasirinktos remiantis informacija apie jų pasiekimus projekto srityje, kurią projekto
darbo grupė kaupė įvairiais būdais.
Vokietija, Švedija ir
Nyderlandai pasižymi geriausiai išvystytomis geografinės informacijos
infrastruktūromis, pasirinktų institucijų atstovai nuolat dalyvauja
tarptautinėse GI mokymo iniciatyvose, formuojant Europos (ar net pasaulinę) strategiją šioje
srityje. Taip pat Lietuvai vertinga nedidelių (Austrija, Nyderlandai) ir ne anglų kalba rengiančių plataus profilio
GI specialistus (Vokietija, Austrija) valstybių patirtis. Visi projekto
partneriai yra nauji, tačiau ryšiai užmegzti per jų atstovus įvairiose
tarptautinėse organizacijose, taigi, partnerystė yra patikima. Todėl
galima tikėtis, kad bendra visų vartotojų grupių patirtis bus išsami
ir vertinga, o bendradarbiavimas su užsienio partneriais bus tęsiamas ir
projektui pasibaigus. |
· Jei Jūsų organizacija jau yra gavusi Leonardo da Vinčio fondo subsidiją panašiam projektui finansuoti, kokie yra dabar teikiamo projekto novatoriški aspektai? |
Vilniaus
universitetas turi nemažą bendrą Leonardo da Vinčio projektų patirtį. Šią
paraišką teikiantis Kartografijos centras 2003 metais yra gavęs Leonardo da
Vinčio fondo subsidiją gretimos, daug siauresnės srities (kartografijos)
mobilumo projektui ir jį sėkmingai įgyvendinęs (laimėta 2 vieta projektų
kokybės konkurse). Šis projektas iš esmės skiriasi nuo prieš tai buvusio, tik
perima jo organizavimo ir valdymo patirtį. Geografinės informacijos
specialistų rengimo iniciatyvą galima laikyti ankstesnio projekto suformuotos
partnerystės Lietuvoje rezultatu. Naujo projekto sritis geografinės
informacijos valdymas yra formuojama naudojant skirtingų partnerių
atstovaujamų sričių (geodezijos, kartografijos, informatikos, GIS) patirtį.
Ji geriau pažįstama ne aukštosioms mokykloms, o kitiems projekto partneriams,
todėl santykinai didesnis ir jų vaidmuo projekte. Numatoma ne tobulinti
kurias nors esamas studijų programas ar kursus, o kurti kokybiškai naujas,
kokių Lietuvoje apskritai dar nėra. Užmezgami ryšiai su naujais partneriais
tiek mokymo, tiek verslo srityse. |
Nr. |
Šalies kodas |
Originalus organizacijos pavadinimas |
Tipo kodas |
Gatvės pavadinimas Pašto indeksas/Miestas |
Telefono nr. Fakso nr. El. pašto adresas |
Siunčiamų projekto dalyvių skaičius |
A1 |
LT |
Vilniaus universitetas |
U |
M.K.Čiurlionio 21/27, LT-03101 Vilnius |
+370 5 239 8298 (tel.) +370 5 239 8296 (tel./faksas) giedre.beconyte@gf.vu.lt |
6 |
A2 |
|
|
|
|
|
|
A3 |
LT |
VĮ GIS-centras |
PME |
Sėlių g. 66,
LT-08109, |
+370 5 275 0122 (tel.) +370 5 272 7723 (faksas) info@gis-centras.lt |
7 |
A4 |
LT |
UAB Aerogeodezijos institutas |
PME |
Pramonės pr.13, LT-51327, Kaunas |
+370 37 45 15 04 (tel.) +370 37 45 14 97 (faksas) info@agi.lt |
2 |
A5 |
LT |
Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
U |
Saulėtekio al.11, SRK-II 711, LT-10223, Vilnius |
+370 5 27 44 703 (tel.) +370 5 27 00 112 (faksas) geokad@ap.vtu.lt |
5 |
A6 |
LT |
Kauno kolegija |
OF |
Pramonės 20, LT-50468, Kaunas |
+370 37 35 23 24 (tel.) +370 37 75 11 35 (faksas) birute.n@kf.kauko.lt |
4 |
A7 |
LT |
UAB HNIT-Baltic Geoinfoservisas |
PME |
S.Konarskio 28 A, LT-03127, Vilnius |
+370 5 2150 575 (tel.) +370 5 2150 576 (faksas) info@hnit-baltic.lt |
1 |
A8 |
LT |
Nacionalinė Žemės tarnyba |
PP |
Gedimino pr. 19, LT-01103, Vilnius |
+370 5 239 1307 (tel.) +370 5 239 1331 (faksas) nzt@zum.lt |
4 |
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
29 |
Nr. |
Šalies kodas[1] |
Originalus organizacijos pavadinimas |
Tipo kodas[2] |
Gatvės pavadinimas Pašto indeksas/Miestas |
Telefono nr. Fakso nr. El. pašto adresas |
Priimamų projekto dalyvių skaičius |
B1 |
AT |
Fachhochschule
Technikum Kaernten |
OF |
Villacher Strasse
1, A-9800 Spittal |
+43 (0)4762
90500-0 (phone) |
5 |
B2 |
AT |
U |
Hellbrunnerstraße
34, A-5020 Salzburg |
662 / 8044 5222 (phone) 662 / 8044 5252 (fax) Josef.Strobl@sbg.ac.at |
4 |
|
B3 |
DE |
Fraunhofer
Institut Autonome Intelligente Systeme (FhG AIS) |
REC |
Schloss
Birlinghoven, Sankt-Augustin, D-53754 |
+49 2241 142329
(phone) +49 2241 142072
(fax) gennady.andrienko@ais.fraunhofer.de |
4 |
B4 |
DE |
Universität
Münster (Institut für Geoinformatik) |
U |
Robert-Koch-Str.
26-28, D-48149 Münster |
+49 251 83
33083 (phone) raubal@uni-muenster.de |
4 |
B5 |
FR |
Institut Géographique National |
REC |
39 ter, rue Gay
Lussac, 75005 PARIS |
+33 1 42 34 56 56 (phone) +33 1 42 34 56 51 (fax) |
4 |
B6 |
NL |
Vrije Universiteit Amsterdam (Spatial Information Laboratory) |
U |
IVM - Vrije Universiteit
Amsterdam, rooms A-613/A-621, De Boelelaan 1087, Amsterdam |
+31 20 598 9569
(phone) +31 20 598 9553
(fax) |
4 |
B7 |
SE |
Södertörns högskola |
U |
Alfred Nobels alle 7, Flemingsberg SE-141 89 Huddinge |
08-608 40 00
(phone) 08-608 40 10
(fax) |
4 |
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
29 |
B8 |
UK |
Ordnance Survey |
|
(naujas partneris) |
|
4 |
Atranka bus
vykdoma remiantis sėkminga anksčiau vykdyto projekto patirtimi, pagal
potencialių dalyvių (atitinkančių tikslinės grupės reikalavimus) užpildytas
anketas. Dalyviai atrenkami kiekvienai grupei atsižvelgiant į šiuos
kriterijus: 1.
Kiekvienoje grupėje turi būti bent po vieną ir mokymo
ir gamybos įstaigų atstovą. 2.
Privalomi reikalavimai dalyviams: a)
Tiesioginė
sąsaja su naujų mokymo programų kūrimu,
geografinės informacijos disciplinų dėstymu ar geografinės informacijos specialistų
įdarbinimu; b)
atitinkamos
užsienio kalbos geras mokėjimas; c) sugebėjimas efektyviai dirbti komandoje. 3.
Esant daugiau pageidaujančių, sudaromas sąrašas pagal nurodytus
kvalifikacijos kriterijus. Prioritetas teikiamas: a)
Studijų programų komitetų nariams, personalo vadovams; b)
turintiems publikacijų vizito tema arba didesnę
praktinio darbo patirtį; c)
turintiems aukštesnę kvalifikaciją (mokslinį laipsnį); d)
geriau mokantiems užsienio kalbą. Dalyvius
rekomenduoja jų institucijų vadovai. Projekte numatytos vietos siunčiantiems
partneriams yra proporcingos potencialių dalyvių skaičiui ir paskirstytos
atsižvelgiant į kiekvienos priimančios institucijos specifiką. |
Dalyviai ir
institucijos bus Informuojami spausdintais skelbimais, informacija VU ir kitų projekto partnerių Interneto
svetainėse ir elektroniniu paštu, taip
pat skleidžiama visose institucijose, kuriose yra Lietuvos kartografų
draugijos narių. Taip pat sklaida bus vykdoma per Lietuvos matininkų
asociaciją. Pagrindinis motyvas dalyvauti projekte jo aktualumas ir
galimybė prisidėti kuriant naują GI studijų modelį. Dalyvavimas projekte
atsispindės aukštųjų mokyklų dėstytojų akademinės veiklos vertinime, todėl
jie yra suinteresuoti dalyvauti. Verslo atstovus skatina dalyvauti įmonių
vadovai, suinteresuoti mokymo strategijos bei programų išvystymu bei naujo
tipo specialistų parengimu. |
Jau dabar
projekto vadybinė grupė elektroniniu paštu bendrauja su užsienio partneriais,
aptaria galimą bendradarbiavimą, renka informaciją Internete. Analizuojamos
geografinės informacijos specialistų rengimo programos užsienio šalyse. 1
mėnesį prieš kiekvieną vizitą Vilniaus universitete arba VĮ GIS-Centras bus
rengiamas seminaras, kurio metu dar kartą aptariama vizito tema,
suformuluojami konkretūs uždaviniai, priimančioje šalyje ir nustatoma
konkreti atsiskaitymo forma. Taip pat bus sudaroma detali vizito programa,
supažindinama su priimančios šalies specifika. Kiekviena grupė turės paruošti
GI specialistų rengimo strategijos
apskritai ir dalies studijų programų projekto konkrečiai pristatymą
užsienio kalba bei pasiūlymą tolesniam bendradarbiavimui. Kadangi
dauguma vartotojų jau turi
tarptautinio bendradarbiavimo patirtį, tik keletui jų reikalingas papildomas
kalbinis parengimas, kurį finansuoja projekto partneriai. |
Iš viso planuojami 6 dalyvių srautai į 6
priimančias institucijas. Jie grupuojami pagal studijų programų rengimo etapus
ir laukiamus rezultatus. Planuojama darbo dienos trukmė 6 valandos. 1 grupė eskizinio studijų modelio parengimas. Šiame etape numatomas du 1 savaitės
vizitai: Zalcburgo universitete ir Fraunhoferio institute. Jų tikslas
aptarti pirminį studijų programų projekto variantą, susipažinti su GIS
distancinio mokymo ypatumais, tarptautinių GIS mokymo tinklų patirtimi,
inovaciniais sprendimais. Vizitų programa 1 diena: Susipažinimas priimančioje
institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą,
institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą. 2 diena:
Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas.
Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas,
konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais,
dėstytojais. Naudojamos mokymo
medžiagos, programinės įrangos, metodų aptarimas. Rezultatų aptarimas, jei
reikia, darbo plano koregavimas. 3 diena:
Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas institucijas (verslo,
mokymo, mokslo). Konsultacijos, diskusijos apie gamybos ir studijų ryšius,
inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje, paruošiamų specialistų
kvalifikaciją, jos atitikimą valstybės poreikiams. Rezultatų aptarimas, jei
reikia, darbo plano koregavimas. 4 diena:
Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros pristatymas.
Priimančios šalies geografinės informacijos infrastruktūros esamos
situacijos, plėtros perspektyvų, problemų aptarimas. Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas
GII koordinuojančias institucijas.
Geografinės informacijos mokymo nacionaline kalba problematikos
aptarimas. 5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės
patirties apibendrinimas, papildoma mokymo programų ir planų analizė. Derybos
dėl ryšių ateityje. Kontaktai su tarptautinių geoinformatikos
organizacijų atstovais. 6,7 dienos:
susipažinimas su priimančių šalių kultūra, paveldu, tradicijomis. 2 grupė metodinis pagrindimas, magistro ir daktaro lygmens programų
rengimas. Šiame etape numatomas 2 savaičių vizitas
Miunsterio universitete Jo tikslas konsultuojantis su partneriais
suformuoti studijų programos metodinį pagrindą ir detalizuoti aukštesnio
lygmens studijų programas. Vizito
programa: 1 diena: Susipažinimas priimančioje
institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą,
institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą. 2 diena:
Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas.
Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas,
konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais,
dėstytojais. Naudojamos mokymo
medžiagos ir metodų aptarimas. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano
koregavimas. 3 diena:
Dalyvavimas Miunsterio universiteto organizuojamoje GI Science
konferencijoje (geografiniam švietimui skirtoje sekcijoje). Lietuvos
situacijos ir problemų pristatymas. 4 diena:
Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros vizijos ir
įgyvendinimo pristatymas. Specialistų poreikio nacionalinėms GII ir
jo kaitos tendencijų aptarimas. 5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės patirties
apibendrinimas, GI mokymo programų ir planų analizė. Kontaktai su
tarptautinių geoinformatikos organizacijų atstovais. 6,7 dienos:
susipažinimas su Vokietijos kultūra, paveldu, tradicijomis. 8 diena: Darbas priimančioje
institucijoje, tarptautinių geografinės informacijos mokymo ir švietimo
iniciatyvų bei projektų analizė. 9 diena:
Studijų programų alternatyvų, galimų įgyvendinimo problemų, rizikos
faktorių klausimų aptarimas, konsultacijos. 10, 11 diena: Vizitai į priimančios organizacijos
pasiūlytas mokymo, gamybos ir valdymo institucijas. Konsultacijos, diskusijos
apie gamybos ir studijų ryšius, inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje,
paruošiamų specialistų kvalifikaciją, jos atitikimą valdymo įstaigų
poreikiams. Parengto studijų modelio ir strategjos pristatymai ir aptarimas. 12 diena: Darbas priimančioje institucijoje, vizito
patirties apibendrinimas ir įvertinimas. Derybos dėl ryšių ateityje. 13,14 dienos:
susipažinimas su Vokietijos kultūra, paveldu, tradicijomis. 3 grupė technologiniai ir gamybos aspektai, bakalauro lygmens ir
profesinių studijų programų rengimas. Šiame etape numatomi 3 vienos savaitės
vizitai: Amsterdamo Laisvajame universitete (SPINLAB), Siordertiorno kolegijoje
ir Karintijos kolegijoje. Jų tikslas
konsultuojantis su partneriais suformuoti studijų programos metodinį pagrindą Vizitų programa 1 diena: Susipažinimas priimančioje
institucijoje, diskusija apie šalies geoinformatikos mokymo raidą,
institucijas, dabartines aktualijas, tarptautinį bendradarbiavimą. 2 diena:
Lietuvoje parengto studijų modelio pristatymas ir aptarimas.
Priimančios institucijos mokymo programų studijavimas ir palyginimas,
konsultacijos su užsienio šalies mokymo programų strategais, dėstytojais. Naudojamos mokymo medžiagos, programinės
įrangos, metodų aptarimas. Vakare: rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo
plano koregavimas. 3 diena:
Vizitai į priimančios organizacijos pasiūlytas gamybos ar kitas mokymo
institucijas. Konsultacijos, diskusijos apie gamybos ir studijų ryšius,
inovacijas, pasiekimus priimančioje šalyje, paruošiamų specialistų
kvalifikaciją, jos atitikimą valstybės poreikiams, dirbančiųjų kvalifikacijos
kėlimą. Rezultatų aptarimas, jei reikia, darbo plano koregavimas. 4 diena:
Lietuvos geografinės informacijos infrastruktūros, naudojamų GIS
technologijų, dėstomų GIS kursų
pristatymas. Dėstymo metodų, naudojamos techninės ir programinės įrangos
aptarimas. Geografinės informacijos
mokymo nacionaline kalba problematikos aptarimas. 5 diena: Darbas priimančioje institucijoje, savaitės
patirties apibendrinimas, papildoma mokymo programų ir planų analizė. Derybos
dėl ryšių ateityje. Kontaktai su tarptautinių
geoinformatikos organizacijų
atstovais. 6,7 dienos:
susipažinimas su priimančių šalių kultūra, paveldu, tradicijomis. |
Projekto vadybinės grupės nariai jau anksčiau yra turėję asmeninius ryšius
su dauguma užsienio partnerių. Su kitais susipažinta, rekomendavus užsienio
kolegoms. Vizitų turinys buvo derintas labai išsamiai, elektroniniu paštu ir
telefonu bei faksogramomis. |
Stažuočių įgyvendinimas bus kontroliuojamas kas 3
mėnesiai. Rezultatai mokymo programų projektai pateikiami iki 2007 birželio
mėn. vidurio. Vizitų programos, eiga ir rezultatai bus aptariami mėnesiniuose projekto valdymo gupės
susirinkimuose bei bendruose VU
Kartografijos centro ir VĮ GIS-Centras rengiamuose seminaruose, kurie vyks
kas ketvirtį. |
Už darbo programos
įgyvendinimą ir finansus atsakingas VU Kartografijos centro direktorius doc.
A.Pilipaitis. Finansines ataskaitas iš vartotojų priims Vilniaus universiteto
finansininkė S. Savickaitė. Rezultatus kontroliuos ir dalykines ataskaitas
vertins visa projekto vadybinė grupė. Už mokslinę parengtų programų vertę ir
įgyvendinamumą bus atsakingas VU Bendrosios geografijos katedros profesorius
habil. dr. A. Česnulevičius. Už parengtų programų sąsają su gamybos ir
valdymo poreikiais bus atsakingas VĮ GIS-Centras direktoriaus pavaduotojas
projektams ir plėtrai M. Pažemys. |
Parengtas praktines rekomendacijas ir
studijų programų planus aprobuos aukštųjų mokyklų atitinkamos katedros ir
fakultetų tarybos, taip pat Nacionalinė žemės tarnyba. Mainų vizitai bus
įskaitomi į kvalifikacijos kėlimo planus, atsispindės akademinės veiklos
vertinime: VU Pedagoginių ir mokslo darbuotojų akademinės veiklos vertinimo
anketa, punktai Metodinis darbas C08, C10, C12 ir Stažuotės užsienio
mokslo įstaigose D10. Dalis rezultatų bus pateikta kaip moksliniai
straipsniai, kurie taip pat įskaitomi akademinės veiklos vertinime. |
Bus taikoma VU Kartografijos centre įdiegta kokybės
vertinimo sistema numatanti standartines atsiskaitymo formas, procedūras ir
terminus. Už projekto eigos vertinimą atsakinga projekto vadybinė grupė
(administratorius VU kartografijos centro direktorius doc. A.Pilipaitis).
Problemas spręs projekto vadybinė grupė. Išvykų sėkmė bus vertinama
finansinių ir dalykinių ataskaitų pagrindu. Vartotojų grupių parengtų
rekomendacijų pritaikomumas ir įgyvendinamumas preliminariai bus vertinamas
VU Kartografijos centro organizuojamuose mėnesiniuose susirinkimuose ir seminaruose
kiekvieno projekto etapo pabaigoje. Projekto vadybinės grupės pristatytus
konkrečius mokymo programų projektus vertins ir aprobuos aukštųjų mokyklų
fakultetų tarybos ir katedros. |
1.12
Numatomi žmonių srautai
|
Srauto nr. |
Siunčiančioji
šalis |
Priimančioji
šalis |
Tikslinė kalba (-os) |
Stažuočių/mainų vizitų laiko grafikas |
Bendras projekto
dalyvių skaičius |
||
Numatyta trukmė
(savaitėmis) |
Stažuotės/mainų
vizito pradžia |
Stažuotės/mainų
vizito pabaiga (yyyy-mm-dd) |
|||||
1 |
LT |
AT |
DE, EN |
1 |
2006-07-03 |
2006-07-09 |
4 |
2 |
LT |
DE |
EN, DE |
1 |
2006-11-06 |
2006-11-12 |
4 |
3 |
LT |
DE |
EN, DE |
2 |
2006-09-18 |
2006-10-01 |
4 |
4 |
LT |
FR |
EN, FR |
1 |
2006-10-02 |
2006-10-08 |
4 |
5 |
LT |
NL |
EN |
1 |
2007-04-16 |
2007-04-22 |
4 |
6 |
LT |
SE |
EN |
1 |
2007-04-23 |
2007-04-29 |
4 |
7 |
LT |
AT |
DE, EN |
1 |
2007-04-23 |
2007-04-29 |
5 |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
29 |
2
projekto administravimas
|
Pasirašius sutartį su
Fondu, bus parengtos ir išsiųstos pasirašyti sutartys su priimančiais
partneriais. Dalyvių atranka bus
vykdoma iš karto pasirašius sutartį, pagal 4.1 išvardintus kriterijus
užpildant anketas, kuriose reikia nurodyti darbovietę, užimamas pareigas,
indėlį į geoinformatikos studijas, svarbiausias publikacijas ir pridėti
įstaigos vadovo rekomendaciją. Užbaigus dalyvių
atranką 2006 06 planuojamas visų numatytų dalyvių susitikimas, kuriame bus
išaiškinti projekto tikslai ir pradėtas darbas rengiant studijų programas. Vizitai bus vykdomi
trimis etapais ir truks vienerius mokslo metus, tikintis per 2007 metų
rugsėjį praktiškai įdiegti bent dalį jo rezultatų. Pirmasis etapas apims dvi
pirmosios grupės išvykas 2006 metų pavasarį ir rudenį, įvertinus jo eigą ir
rezultatus bus pakoreguotas antro etapo darbo planas. Už pirmojo etapo
vykdymą konkrečiai atsakinga projekto vadybinės grupės narė doc. G. Beconytė (Vilniaus universitetas). Antrame etape (2006
metų ruduo) numatyta viena išvyka, už
ją atsakingas projekto vadybinės grupės narys M.Pažemys (GIS-Centras). Trečiame etape (2007 pavasaris) numatyti
trys 3 grupės vizitai. Už jį atsakingi doc. B. Nenortaitė (Kauno kolegija) ir
vadybinės grupės narė J. Konstantinova.
Kiekvieno etapo pabaigoje bus
rengiamas specialus seminaras, kuriame įvertinami to laikotarpio išvykų metu
pasiekti rezultatai. Iškilusios problemos bus sprendžiamos projekto vadybinės
grupės posėdžiuose. 2 mėnesiai prieš
kiekvieną vizitą bus rengiamas pirmasis vizito dalyvių susitikimas,
išaiškinami vizito tikslai, dirbama prie studijų programų planų, rengiamas
Lietuvos pristatymas priimančioje šalyje. 1 mėnuo prieš kiekvieną vizitą bus:
Po kiekvieno vizito:
Projekto rezultatų sklaida bus atliekama nuolat. Finansus
administruos projekto administratorius ir finansininkė (Vilniaus universitetas).
Subsidijos dalyviams bus išmokėtos pervedant į jų banko sąskaitas. Sąmata sudaryta pagal agentūrų pateiktas kelionių kainas įskaitant grupines nuolaidas, įvertinus partnerių indėlį į projekto
parengimą, vykdymą, ir projekto
parengimo, seminarų organizavimo bei rezultatų sklaidos išlaidas.Pridedami
dokumentai: dalyvių atrankos anketa, projekto sąmatos skaičiavimai, sutarties
su vartotojais pavyzdys. |
1
Sklaida
|
Projekto metu gauti rezultatai bus pristatomi Vilniaus universiteto
ir projekto partnerių kas 3 mėnesiai tuo tikslu organizuojamuose bendruose
seminaruose. Pasibaigus projektui bus organizuojama mokslinė konferencija,
kuriuoje apibendrinsime pasiektus rezultatus. Apibendrinta tarptautinė
patirtis, metodologinės nuostatos, sprendimai
ir profesinio rengimo kokybės gerinimo strategija bus pristatoma
Lietuvos mokslo žurnaluose Geodezija ir kartografija (atsakingas partneris
VGTU) ir Geografija (atsakingas Vilniaus universitetas). Parengtos mokymo
programos ir rekomendacijos bus paskelbtos Internete. Už metodologines rekomendacijas bus
atsiskaitoma ir tarptautinei Kartografijos ir geografinės informacijos mokslo
asociacijai jos komisijų metiniuose seminaruose, bus informuojama Lietuvos Kartografų draugija, Lietuvos
Matininkų asociacija. Projekto rezultatai pagal galimybę bus pristatomi
įvairiuose tarptautiniuose renginiuose ir leidiniuose, tarp jų
konferencijoje vizito Miunsteryje metu. |
1
Visa projekto sąmata &
|
Skaičiuojama Eurais. |
Numatomi
kaštai |
|
|||
Prašoma iš Leonardo da
Vinčio fondo |
Partnerių lėšos |
|
|||
Administravimas
|
Valdymas ir priežiūra |
500 |
500 |
|
|
Tarpinė
suma |
500 |
500 |
|
||
Mobilumas |
Kelionės: a) projekto dalyvių |
10360 |
10360 |
0 |
|
b) lydinčiųjų asmenų |
0 |
0 |
0 |
|
|
Draudimas: a) projekto dalyvių |
413 |
413 |
0 |
|
|
b) lydinčiųjų asmenų |
0 |
0 |
0 |
|
|
Pragyvenimas: a) projekto dalyvių |
19400 |
16100 |
3300 |
|
|
b) lydinčiųjų asmenų |
0 |
0 |
0 |
|
|
Tarpinė
suma |
30173 |
26873 |
3300 |
|
|
Kitos
išlaidos |
Pedagoginis, kultūrinis ir kalbinis parengimas |
0 |
0 |
0 |
|
Tarpinė
suma |
0 |
0 |
0 |
||
Projekto
parengimo kaštai (tik tuo atveju, kai projektą rengia SVV įmonė pirmą kartą) |
|
|
|||
|
IŠ
VISO |
30673 |
27373 |
3300 |
|